Menü
Puan

Burada çalışıyorum ...

Devam edin

İçerikler seçtiğiniz sektöre göre güncellendi

Çoğumuz hala Y kuşağı hakkında konuşurken, bir sonraki kuşak çoktan kanatlarda bekliyor. Z kuşağı sektörümüz için büyük zorluklar teşkil ediyor. Bir şef ve restoran işletmecisi olarak onların tutum ve alışkanlıklarını ne kadar iyi bilirseniz, menülerinizi, iletişiminizi ve hizmetlerinizi onlara o kadar iyi uyarlayabilirsiniz. Bir şeyi açıklığa kavuşturalım: önceki hiçbir nesil beslenme konusunda bu nesilden daha bilgili ve neyin iyi neyin kötü gıda olduğu konusunda daha bilinçli değildi. İşte tam da bu nedenle bitki temelli beslenme, sürdürülebilir gastronomi için de önemli bir başarı faktörüdür.   

Z Kuşağı kimdir? Wikipedia'ya göre, 1997 ile 2012 yılları arasında doğanlar.

Peki ya tüketici davranışları?  Tipik "Z-er "ler, çevrimiçi ve çevrimdışı arkadaş ağlarına danışmadan satın alma kararı vermezler. Ayrıca ihtiyaçlarının hemen karşılanmasını isterler (Wikipedia).

Bu restoranlar için ne anlama geliyor?

#1: Bireysel, sağlık ve çevreye duyarlı, maliyete duyarlı.   

Biri bu tarafa, diğeri o tarafa: Bireysel yemekler talep görüyor.

Z kuşağı, ilginç ve doyurucu tatlar içeren taze, kişiselleştirilebilir menüler beklemektedir. Technomic'teki Amerikalı gastronomi uzmanlarına göre, en önemli gastronomik öncelikleri yemeklerin kişiselleştirilebilir olması ve yemeklerin boyutlarının değiştirilebilmesidir.1

Çeşitlilik ve uluslararasılık onlar için tamamen normal olduğundan, uluslararası mutfak da artık özel bir şey değil. Dolayısıyla dünyanın dört bir yanından gelen yiyecekler de artık benzersiz bir satış noktası olarak işe yaramıyor.   

Z kuşağı, çocukları için atıştırmalık olarak çoğunlukla doğal gıdaları tercih eden ebeveynler tarafından yetiştirildi.2 Bu nedenle "taze", "organik" veya "sürdürülebilir" gibi moda sözcüklere özellikle olumlu tepki veriyorlar. Sağlıklı beslenme onlar için önemlidir, bu nedenle bitki bazlı yemeklerle tam isabet kaydedeceksiniz.

İyi olmak zorundadır: çevre ve sağlık için.

İklim değişikliği, azalan kaynaklar ve artan çevre bilinci çağında yetişenler, restoranlarını da çevre dostu ve sürdürülebilir  olmasına göre seçiyor. Geri dönüştürülebilir ambalajlar, yöresel ve mevsimsel yemeklerin yanı sıra kişiye özel bitki bazlı yiyecek çeşitleriyle restoranınızı Z Kuşağı için daha da cazip hale getirebilirsiniz.

Ucuz olmak zorunda: Ne kadar ucuz olursa o kadar iyi.

Eski kuşakların %45'i restoran seçiminde fiyatı bir neden olarak gösterirken, Z kuşağının %55'i daha düşük fiyatlı restoranları tercih etmektedir.3  Birçoğu hala evde yaşıyor ya da eğitim görüyor. Ama yine de, bu kuşağın elinde kendisinden öncekilerden daha fazla para var.3

#2 Atıştırmalıklar, Atıştırmalıklar, Atıştırmalıklar

Hanni Rützler'in Gıda Trendleri 2020'de öngördüğü gibi, özellikle Z kuşağı arasındaki eğilim atıştırmalıklara yöneliyor. Kendilerinden önceki kuşaklar çoğunlukla garnitürlerden tasarruf ederken, Z kuşağı öğünler arasında çok sayıda küçük şey yemeyi ve garnitürleri ana yemek olarak birleştirmeyi tercih ediyor. 2  Akdeniz yemek kültürüne veya Levanten mutfağının mezelerine çok benzer.

Ne yapmalı? Daha küçük porsiyonlar sunun ve smoothie'ler, humus veya guacamole gibi taze soslar, sebze veya saté şişleri, daha küçük kaseler veya diğer tüm gün atıştırmalık menüleriyle çalışın.

#3 Öneriler her şeydir

Z kuşağı Snapchat, Instagram ve Twitter'da aradıkları ve buldukları öneriler ve yorumlarla yönlendiriliyor. Bu nedenle, bu kanallarda iyi bir varlık göstermek ve buralarda konuklarla diyaloğa girmeye istekli olmak günümüzde çok önemlidir. Ve elbette, restoranların ve yiyeceklerin Instagram'a hazır olmasını da bekliyorlar - yani, kendi kendini sahnelemeye uygun ve uygun şekilde fotojenik. Dolayısıyla, bitki bazlı kaselerinizi, burgerlerinizi ve mezelerinizi ne kadar bireysel ve sıra dışı yaparsanız ve imajınız ne kadar sürdürülebilir ve bilinçli olursa, dükkanınızın başkalarına tavsiye edilme olasılığı da o kadar artacaktır. Ancak Z kuşağının beğenisini kazanmak için iyi hissettiren yiyecekler, Instagram ve benzerleriyle ilgili diyaloglar ve çağdaş bir iç mekan da kullanabilirsiniz.

 

1 Technomic Kuşak Trend Raporu 2016
2 npd Grup, Z Kuşağı Rehberi
3 Technomic Foodservice: Z Kuşağı ve Gıda Hizmetlerine Etkisi 2016

Home
Ürünler
Reçeteler
Şeflere Özel
Sepetim
Menu