Menü
Puan

Burada çalışıyorum ...

Devam edin

İçerikler seçtiğiniz sektöre göre güncellendi

Milenyum kuşağının günümüz dünyasını nasıl değiştirdiğine ait birçok makale bulabilirsiniz. Ancak, geleceği anlamak için gelecek kuşakların varisi olan Z kuşağını daha yakından tanımanız çok önemli. Temel bilgilerle başlayalım.

Restoranınızı Etkileyen Hususlar

1. Menü Beklentileri 

Hellmann's Ketçap 460GR

Hellmann’s Ketçap; rengi, kıvamı ve özel tadıyla domates lezzetini sosla buluşturur.

Daha Fazlasını Görüntüle
5
₺411,06 Ürün Fiyatı

Özel Yemekler

Bu yeni kuşak daha önceki hiçbir neslin haberdar olmadığı besin değerleri konusunda oldukça bilinçli. Bu nedenle hem lezzet açısından doyurucu hem de taze ve özel yiyecekler almayı bekliyorlar. Technomic: “Z kuşağının önem verdiği en önemli husus: Özel yemekler. Buna porsiyon miktarları da dahildir.”1

Çeşitlilik olağanlaştıkça küresel yemekler de daha yaygın hale geliyor. Bu sebeple bu yemekleri yakın zaman içerisinde her yerde kolayca bulabileceğiniz için bunları “etnik” olarak sınıflandırmamaya özen gösterin.

Farkındalık: Sağlıklı ve Sürdürülebilir

Z kuşağı çocuklarını genel olarak sadece “doğal” yiyeceklerle büyütmeye gayret gösteren X ve Y ebeveynlerinin bir eseridir.5 Dana Şef durumu şöyle özetliyor: “Bu kuşak için “taze”, “organik” veya “sürdürülebilir” ifadeleri onlar için oldukça önemli. Bu nedenle yemekleri onların isteğine uygun hale getirmekle başlayabilirsiniz. Ya da onun yerine yemeklerinizi daha sağlıklı hale getirebilirsiniz, mesela nachoları kızartma yerine közlenmiş sebzelerle sunmak gibi.”

Z kuşağı dünyanın ve çevrenin aslında ne denli hassas olduğu bilinciyle büyüyor. Siz de geri dönüşümlü veya çevre dostu malzemeler kullanarak üretilmiş paketlerle bu konudaki hassasiyetinizi gösterebilirsiniz.

Bütçe Yönetimi

Z kuşağının %55’i (diğer tüm kuşaklarla karşılaştırıldığında ise %45) öncelikle düşük fiyatlı restoranları tercih ediyor. 2

Bu kuşağın geneli halen aileleriyle yaşıyor ve ebeveynlerinden aldıkları paradan farklı bir para kazanmıyor. Bu kuşağın harcamaları diğer kuşaklarınkine göre çok daha düşük olmasına rağmen bir önceki kuşaklara göre daha küçük bir yaşta daha yüksek alım gücüne sahipler.

2. Teknoloji Onlar İçin Yeni Bir Şey Değil

Z kuşağı, doğrudan akıllı telefon dünyasına doğdu. Bu nedenle çoğu durumda İnternet Çocukları olarak biliniyorlar. Teknolojisiz ve internet hizmetlerinin bulunmadığı bir dünyanın tam olarak neye benzediğini bilmiyorlar. 

Hazır olup olmadığınıza bakmaksızın, sizi çevrimiçi olarak bulmayı ve takip etmeyi umarlar. Aradıkları bilgilere ulaşmak için sosyal topluluklarla iletişime geçmekten çekinmezler. Sosyal medyaya bağlılıkları benzer olmasına rağmen tercih ettikleri platformlar, Milenyum kuşağından oldukça farklıdır.1

Bu kuşak online sipariş vermeye oldukça eğilimli. Yemeklerin tadını muhtemelen başka yerde çıkarıyorlar ve ödemelerini telefon üzerinden yapıyorlar. Z kuşağının genel olarak sadece %44’ü (X kuşağı ve daha yaşlı tüketicilerle karşılaştırıldığında %50) yemeklerini restoranlarda yemeyi tercih ediyor.2

“Menüden sipariş vermeyi seviyorum. Bunun için Google, Facebook, Pinterest, Twitter vb. mecraları kullanarak aradığım restoranı kolayca buluyor ve istediğim menüyü sipariş ediyorum.”

3. Doğru Yerde Olmak

Z kuşağı çocukları kendi başlarına hareket eder ve iş hayatına atılır. Bununla birlikte gittikçe daha yüksek bir kısmı geleneksel olmayan ofislerde ve uzaktan çalışmaya başlıyor. Bu nedenle teslimat hizmetinizin sorunsuz olması oldukça önemlidir.

4. Atıştırmalıkları Seven Kuşak

Z kuşağı için atıştırmalıklar olmazsa olmazdır. Bu kuşak sadece daha küçük ana yemekler yemekle kalmıyor, öğünler arasında yenen atıştırmalıkların sayısını da artırıyorlar. Y kuşağı, ana yemeklerle birlikte tüketilen yan yemekleri azaltmasına rağmen daha genç olan Z kuşağı artık ana yemeklerden ziyade daha fazla geleneksel atıştırmalıklar ve yan yemekler tercih ediyor.5

Dana Şef, bu kuşağın daha küçük yemeklere yönelik arzularını karşılamak amacıyla ferahlatıcı içecekler, taze soslar (guacamole veya humus), şişler, küçük porsiyonlar, çeşitli aromalı patlamış mısırlar ve benzeri atıştırmalıklar kullanılmasını öneriyor.

Gıda sektöründe çalışmanın en heyecan verici noktalarından biri de geleceği görmek ve buna uygun çözümler üretmektir. Değişmeyen tek şey değişimin kendisidir. Bu anlamda tüm insanlar için yemeklerin her zaman birinci önceliğe sahip olması bizim için büyük bir şans.

1 Technomic Kuşakların Eğilim Raporu 2016
2 Technomic Gıda Hizmetleri: Z Kuşağı ve Gıda Hizmetleri Üzerindeki Etkisi 2016
3 Technomic, Tüketici Marka Metrikleri, 2016
4 NPD, Z Kuşağı Rehberi

Home
Ürünler
Reçeteler
Şeflere Özel
Sepetim
Menu