Sosyal Medyanın İşletmeler İçin Faydaları Nelerdir?
Sosyal medya; internet kullanıcılarının çeşitli uygulamalar, hizmetler ve çeşitli araçları kullanarak diğer kullanıcılarla bağlantıya geçmesini sağlayan teknolojilerin bütünü olarak tanımlanıyor. Başlangıçta internet üzerinde bir eğlence aracı olarak kullanılan sosyal medya araçları, ilerleyen süreçte sahip olduğu potansiyel sayesinde gerek iş fırsatı yaratmada gerekse ürün pazarlamasında çok önemli bir mecra haline geldi. Sosyal medya kullanıcılarının Twitter'da herhangi bir ürün ya da hizmet hakkında düşüncelerini paylaşmaları, Facebook ya da İnstagram üzerinden sevdikleri isimleri ve kurumları takibe alıp paylaşımlarına yorum yapmaları artık gündelik hayatın bir parçası haline geldi. Tüketicilerin satın alma sürecinde de oldukça etkili bir rol oynayan sosyal medya pazarlamasını etkin bir şekilde kullanarak yeni müşteriler kazanabilir, reklam giderlerini azaltarak karlılığını artırabilirsin. Aynı zamanda sosyal medya uygulamalarını takip eden müşterilerini marka temsilcisi gibi kullanarak sosyal müşteri ilişkileri kurmayı başarabilirsin.
Sosyal medya uygulamalarının en önemli faydalarından birisi de hiç zorlanmadan müşterilerinden dilediğin zaman geri bildirim alabiliyor olman. Son dönemlerde insanlar seyahat planlarının her anında sosyal medyayı kullanıyor. Tatil yapmak isteyenler tatil öncesinde gitmek istedikleri yerler hakkında sosyal medyada araştırma yapıyor. Ziyaretçilerin konaklama deneyimleriyle ilgili sosyal paylaşım sitelerinde yayınladığı yorumlar, Instagram'da paylaştıkları tatil fotoğrafları ve videoları otel seçiminde önemli rol oynuyor. Özellikle butik ve küçük otel işletme sahibiysen etkin bir şekilde sosyal medya kullanarak müşteri portföyünün artmasını sağlayabilirsin. Restoran menüsünden oda fotoğraflarına, işletmene ait her türlü detayı sosyal medya hesaplarında paylaşabilirsin. Böylece sunduğun hizmetlerin ve sağladığın konforun potansiyel ziyaretçiler tarafından görülmesini sağlayabilir.
Otel ve Restoranlar İçin Sosyal Medya Mecraları
Restoran ve oteller için sosyal medya kullanımı dijital çağın olmazsa olmazları arasında. Modern çağın müşteri kitlesi bir restoranın sosyal medya hesabı üzerinden beğenilerini bildirdiğinde aslında otel ya da restoranın reklamına ve pazarlamasına önemli katkıda bulunuyor. Farklı yerler keşfetmeyi seven yeni nesil gezginler, deneyimlerini sosyal medyada paylaşmaya bayılıyor. Yeme-içme ya da turizm sektöründe faaliyet gösteriyorsan ya da göstermeyi planlıyorsan hangi sosyal medya kanalını neden kullanmalısın? İşte sana sosyal medyayı etkin kullanabilmen için öneriler.
- Twitter, Facebook, Yelp gibi uygulamaları kullanarak restoran ve otelin etkinlik takvimini ve menülerini paylaşabilirsin. Geri bildirim almanı sağlayan bu uygulamalar sayesinde hem hizmetlerini iyileştirebilir hem de işletmenin reklamını yapabilirsin.
- Pinterest, YouTube, Twitter, Facebook ve İnstagram uygulamaları sayesinde işletmendeki tüm yenilikleri yayınlayabilir, insanların dikkatini çekebilirsin.
- Twitter, Facebook ve Foursquare gibi uygulamalarda özel indirimler, promosyonlar ve özel ürünleri tanıtabilirsin.
- Twitter ve Facebook uygulamalarını doğru kullanarak tüm dünyaya adını duyurabilirsin. Bu uygulamalar aynı zamanda işletmenin popülerliğinin gözlemlenmesine ve gelen şikâyetlerin çözümlenmesine de yardımcı oluyor.
- Facebook, Twitter, Instagram ve YouTube uygulamaları ile işletmendeki tadilatlar, açılışlar ve diğer ufak tefek değişiklikler hakkında müşterilerini bilgilendirebilirsin.
- Linkedin, Google+, Facebook ve Twitter gibi uygulamalar ile topluluklarla bağlantı kurabilir, kendi ağını oluşturabilirsin.
- Yeni çalışanları işletmene kazandırmak için Linkedin, Google +, Facebook ve Twitter gibi sosyal medya uygulamalarını kullanabilirsin.
Carte d'Or Pancake & Waffle 3KG
Zengin ürün çeşitleri ile yemekleri ziyafete dönüştüren lezzetçilerin vazgeçilmezi Carte d'Or Pancake & Waffle UFS güvencesiyle satın almak için hemen tıklayın!
Daha Fazlasını Görüntüle