“Ekibinizin refahı, işinizin refahıdır.”
Oron Franco,
Şef & Girişimci
Az sayıda Personelle ve kısıtlı marjlar dahilinde çalışırken, maliyetten tasarruf etmek ve israfı azaltmak ancak ekipteki herkes yemek pişirmenin ötesine geçmenin önemini görürse gerçekleşebilir.
1. İyi bir ekip çalışması, iyi bir restoran liderliği ile başlar
Restoran yönetiminde liderliği vurgulayan #FairKitchens hareketinden Şef Greg Stockdale ve diğer beş şef, ekipleri için büyük fark yaratan küçük aksiyonlarını paylaşıyor:
- Gerçekçi olun
- Açık diyalogu teşvik edin
- Net sınırlar belirleyin
- Personelinizi mutfak becerilerinin ötesinde gerçekten tanımak için zaman ayırın
- Net ve yapıcı geribildirim verin
- Ekibinize yatırım yapmak, işinize yatırım yapmaktır
Ücretsiz Ağırlamada Liderlik Eğitim Dersimizi alın ve bir sertifika edinin.
2. Ekibinize değer verdiğinizi gösterin
Bu sektörde, iş yerinde çok ama çok saat harcıyoruz: Size değer verildiğini ve saygı duyulduğunu hissettiren bir yerde çalışmak büyük bir fark yaratıyor. Personelinize sizin için önemli olduklarını göstermeniz, sadakatlerinde ve çalıştıkları sürede büyük fark yaratır. Nasıl iyi bir restoran yöneticisi olunacağına dair bazı ipuçları:
- İş dışındaki hayatın tadını çıkarmak için zaman sağlayın
- Yaşam becerileri geliştirin
- Eğitim imkanları sunun
- Kar paylaşımı gibi sıradışı bir şey deneyin
Daha fazla bilgi için personelinizi değerli hissettirin bölümünü okuyun.
3. Gelişim fırsatları sağlayın
İşverenler, personelinin yetenek ve becerilerini besleyerek ve onların sürdürülebilir, uzun vadeli kariyerler oluşturmalarına yardımcı olarak ağırlama anlamında başarılı bir liderlik örneği gösterebilir ve giderek artan kaliteli ağırlama çalışanı eksikliğiyle mücadele edebilir. Şef Jodi-Ann Palmer ve diğer #FairKitchens Şefleri, gelişimi nasıl teşvik ettiklerini paylaşıyorlar:
- Tutuma göre işe alın, beceri geliştirmek için eğitin
- Pratik eğitime odaklı bir yaklaşım benimseyin
- Personelin soru sormasını teşvik edin
- Mentorluğu iki yönlü bir süreç olarak görün
- Başarılara odaklanmaya zaman ayırın
- Kendi kişisel gelişiminize de odaklanın
Daha fazla bilgi için Personel gelişimini okuyun
4. Beslemek bir ilgilenme şeklidir
Londra'daki Galvin Restoranlarının Patronu ve Şefi Chris Galvin, Personel yemeklerinin değeri hakkında şunları söylüyor:
“Öğle yemeğini ve akşam yemeğini birlikte yiyoruz. Her konuda sohbet ediyoruz, birbirimiz hakkında bir şeyler öğreniyoruz.
Personelinize lezzetli ve besleyici bir yemek vermek, onları önemsediğinizi göstermek için iyi bir yol olacaktır. Besleyici bir yemeğin maliyetli olması gerekmez. Dünya mutfakları, hazır çorbalar [LOCALIZE: Jess] gibi pek çok ürünümüz, düşük maliyetle lezzetli ve bekleyici seçenekler sunuyor. Personele birbirleri için kendi kültürlerinden veya çocukluklarından hatırladıkları yemekler pişirme şansı vermek, restoranda takım ruhu oluşturmanın Personel yemekleri üzerinden kişisel bir bağlantı kurmanın harika bir yoludur.
“Günlük bir mutfak eğitimi takvimimiz var, bu nedenle ekip her gün yeni bir şeyler öğreniyor. Gerçekten eğlenceli ve bulaşıkçıdan aşçıya kadar herkesi kapsayan bir "şefler savaşı" düzenliyoruz. Herkes, bir yemek yapmak için gizemli bir sepet alıyor ve yarısına geldiklerinde sürpriz bir malzeme ekliyoruz. Bu, yaratıcılığı ve ekip çalışmasını teşvik ediyor ve herkesi zinde tutuyor!"
Joe Tripodi, Yemek ve İçecek Direktörü, Buck Hill Falls
“We have a daily culinary training calendar, so every day the team is learning something new. We throw a ‘battle of the chefs’ in it, which is really fun and gets everyone involved, from dishwasher to cook. Each person receives a mystery basket to create a meal from, and half way through we throw in a surprise ingredient to use. It fosters creativity and teamwork - and keeps everyone on their toes!”
Joe Tripodi, Director of Food and Beverage, Buck Hill Falls