Körili sosis kızartması, yarım horoz veya her şeyin yanında döner kebap - yolda neredeyse sadece ağır ve doyurucu yiyeceklerin servis edildiği günler, en geç de food truck'lar, sokak lezzetleri ve benzerleri hakkındaki furyadan bu yana sona erdi. Çünkü insanlar artık dışarıdayken de beslenmelerine daha fazla dikkat ediyor. Çünkü insanlar artık dışarıdayken de beslenmelerine daha fazla dikkat ediyor. Öğle yemeği yiyenlerin kaselerine ve tabaklarına bakarsanız, birkaç yıl öncesine göre çok daha hafif, vejetaryen ve vegan yemekler görürsünüz.
İster bir Food Truck, ister büfe ya da restoran olsun, küçük ikramlarınızı sürdürülebilir paketlere koyarsanız, sadece beslenme ve çevre bilincine sahip misafirlerinizden puan almakla kalmazsınız. Ayrıca, bulunduğunuz yerin imajı ve çevre üzerinde kalıcı ve olumlu bir etki yaratacak şekilde katkıda bulunmuş olursunuz.
Atıştırmalıklaştırma nedir?
İster işte ister ofiste olsun, bugünlerde herkesin çok daha az zamanı varmış gibi geliyor ve bu nedenle görkemli öğle yemeği menüleri ve yiyebildiğin kadar ye büfeleri yerine öğün aralarında küçük, lezzetli atıştırmalıkları tercih ediyor. Fütürolog Hanni Rützler'in 2020 Gıda Raporu'nda atıştırmalıklaştırma olarak adlandırdığı güncel bir gastronomik mega trend. "Daha çok, oldukça sağlıklı olan mini öğünler demek. Bu durum özellikle şehirlerde daha belirgindir. Yeme alışkanlığı, iş günümüzün ritmine uyum sağlar. Daha hızlı, daha esnek, daha mobil."*
Şehir trendi olarak ortaya çıkan bu akım, artık zamana ayak uydurmak ve modern, sağlıklı ve sürdürülebilir yemekler sunmak isteyen tüm restoran işletmecilerinin ilgisini çekmektedir. Burgerler, ramen çorbaları, meze tabakları ya da poké kaseleri... Rützler'e göre atıştırmalıklaştırma çağımızın bir işareti ve yeme ve tüketici davranışlarındaki bir değişim. " Sağlıklı olarak algılanan basit malzemeler, örneğin marine edilmiş balık, pişmiş pirinç, bol otlu ve soslu fasulye. Ne yediğinizi görürsünüz ve boyut açlığınıza bağlıdır. Bunlar yemek kültürümüzde tamamen olumlu bir değişimin sinyalleri."* Sizin ve diğer tüm şeflerin ve restoran işletmecilerinin bitki bazlı yemeklerden faydalanabileceği bir değişim.
To-Go neden giderek daha önemli hale geliyor?
Lezzetli atıştırmalıklar, farklı porsiyon boyutları ve götürülebilecek pek çok şey - atıştırmalıklaştırma aynı zamanda biz şefler ve restoran işletmecileri için de yeniden düşünme anlamına geliyor. Ancak Hanni Rützler'e göre bu trend sadece bir zorluk değil, aynı zamanda daha sağlıklı, daha sürdürülebilir ve daha çeşitli bir şekilde yemek pişirmek için bir fırsat.
"Örneğin, öğle yemeği artık sabit yer ve saatlere bağlı değil. Bu, atıştırmalıkların taze yemeklere dönüşmesi ve klasik yemeklerin biraz daha küçülerek kendilerini yeniden keşfetmeleri için bir fırsattır. Atıştırma aynı zamanda bilinçli keyif anlamına da gelir."* Bu nedenle, bitki bazlı mutfağın bugünlerde revaçta olması şaşırtıcı değil. Sağlıklı, sürdürülebilir ve hafif malzemeler, daha az et ve uluslararası çeşitlilik sayesinde bu mutfak türü günümüze mükemmel bir şekilde uyum sağlamaktadır. "Özellikle uluslararası mutfaklar, kase veya yaz ruloları gibi birçok küçük öğün sunmaktadır. Süpermarketlerde de giderek daha belirgin hale gelen bir eğilim. Klasik salata tezgahlarının yanı sıra çorbalar, farklı tapaslar veya mezeler de var."*
Şirket kantinleri için To-Go en yüksek öncelik olmasa bile, atıştırmalıklar uzun zamandır buraya da geldi. Giderek daha fazla restoran ya da gıda marketi gibi tasarlanmaları, çeşitli istasyonlarla çalışmaları ve bitki bazlı, bölgesel ve sürdürülebilir gıdalara yoğunlaşmaları boşuna değildir.
Plastik ambalajlar: Duni'den sürdürülebilir To-Go ambalajlar.
Tüm paket yeşil. İster restoran için bir "Doggybag" isterse büfede bir To-Go kutusu olsun - Duni'nin ecoecho® ambalajı sadece gerçekten modaya uygun görünmekle kalmaz, aynı zamanda çevreye duyarlı ve sürdürülebilirdir. Kendi logonuz ve desenlerinizle de bastırabilirsiniz.
Daha fazla bilgiyi burada bulabilirsiniz
* Hanni Rützler'in 2020 Gıda Raporu'ndaki Atıştırmalıklaştırma ile ilgili sözlerinden alıntılar
www.stern.de/genuss/essen/snackification---warum-mahlzeiten-wie-wir-sie-kennen-am-ende-sind-8750850.html