Menü
Puan

Burada çalışıyorum ...

Devam edin

İçerikler seçtiğiniz sektöre göre güncellendi

Hiçbir Zaman Değişmeyen Bir Kriter: Müşteri Memnuniyeti

Zaman içinde işletmelerin konseptleri, dekorasyonları veya menüleri değişse de müşteriyi memnun etme gerekliliği hiçbir zaman değişmiyor. Hatta çoğu zaman diğer tüm detaylar müşteri taleplerine ve memnuniyetine göre şekillendiriyoruz. Hal böyle olunca cafe ve restoranların yeni müdavimleri olan Z kuşağının da tıpkı önceki kuşaklar gibi beklentilerini dikkate almak gerekiyor. Peki Z kuşağı tercih edeceği işletmelerden neler bekliyor?

Özel Yemekler

Bu kuşağın çocukları, daha önce hiç olmadığı kadar sağlıklı, hassas ve dünya mutfağından örneklerle dolu yemek seçeneklerini bilerek büyüdüler. Haliyle bir yemeğin kalorisini hesaplamak, içeriğindeki katkı maddelerinin etkilerinden haberdar olmak, hangi mutfağa özgü bir yemek olduğunu tahmin etmek, geçmiş kuşaklarla karşılaştırıldığında Z kuşağı için hem daha kolay hem daha önemli bir eylem. Bu yüzden kullandığın ürünler konusunda şeffaf olmalı, menülerinde sağlıklı ve dünya mutfağına ait alternatiflere de yer vermelisin.

Sosyal Bilinç

Aslında özel yemeklerin bir uzantısı olan sosyal bilinç de Z kuşağının tercih edeceği işletmelerden beklediği detaylar arasında bulunuyor. Geri dönüşüme katkı sağlayan, sürdürülebilir ürünler tercih eden, yemek artıklarını sokak hayvanlarına ulaştıran işletmeler, bu kuşak için her zaman bir adım daha önde sayılıyor. Sonuç olarak Z kuşağını etkileyebilmenin yolu iyi bir konsept, kapsamlı menüler ve kaliteli ürünler dışında sosyal bilinç ve duyarlılıktan da geçiyor. 

Fiyat

Tüm kuşaklar için değişmeyen bir kriter olan fiyat, bu kuşak için de büyük önem taşıyor. Bütçesinin yaklaşık dörtte birini dışarıda yemek yemek veya bir şeyler içmek için harcayan Z kuşağı, her zaman daha ekonomik alternatifleri tercih ediyor. Bu tercihlerinde yaş gruplarının payı yüksek olsa da her kuşağın daima fiyata önem verdiği göz önüne alınırsa muhtemelen uygun fiyat avantajı hiçbir zaman değişmeyecek gibi görünüyor.

Hellmann's Club - Spotify Listeleri ile Misafirlerin Her Zaman Seninle

İşletmeni Hellmann’s Club’a dahil ederek sen de misafirlerine farklı deneyimler yaşatabilirsin. Mesela mekanında çalınan müzikleri playlist haline getirebilirsin. Biz de bu çalma listesini senin için “Restaurant Vibes” hesabında paylaşabiliriz. Böylece misafirlerinin mekanda çalınan playlist ile ilgili sık sık sordukları sorulara aynı anda cevap vermiş olursun. Diğer yandan tüm misafirler, istedikleri zaman istedikleri yerde bu çalma listesine ulaşarak kendilerini senin mekanındaymış gibi hissedebilir.

Riskleri Ortadan Kaldıran Restoran Tasarımları 

Riskleri Ortadan Kaldıran Restoran Tasarımları

Covid-19 süreci tüm sektörlerde olduğu gibi cafe ve restoranlarda da çeşitli değişikliklere sebep oldu. Daha mesafeli oturma alanları, dijital menüler, temassız ödeme ve temassız teslimat, bu değişimlerin yalnızca birkaçını oluşturuyor. Dünya genelinde misafirlerin aklındaki soru işaretlerini tamamen ortadan kaldırmak isteyen bazı mekanlar, kabinli cafe ve restoran tasarımını benimsiyor. Masaların şeffaf kabinlerle çevrelendiği bu tasarım anlayışında diğerleriyle temas etme ihtimali de en aza indirilmiş oluyor.

“Yeni normal” şartlarına her açıdan uyum sağlamak ve işletmeni daha da güçlendirmek için Unilever Food Solutions’ın şeflere ve mekanlara özel hazırladığı Normalleşme Döneminde Restoranlar için 10 Altın Kural-Ürün-Reçete rehberini incelemeyi unutma. 

Diğer konseptlerimizi incelemek için tıklayın.

Home
Ürünler
Reçeteler
Şeflere Özel
Sepetim
Menu