Menü
Puan

Burada çalışıyorum ...

Devam edin

İçerikler seçtiğiniz sektöre göre güncellendi

1. En popüler ve en karlı yemekleri belirlemek için menü mühendisliğini kullanın

1. En popüler ve en karlı yemekleri belirlemek için menü mühendisliğini kullanın

Cash Cow (Pahalı Yemekler) analiz aracı, hangi yemeklerin popüler olduğuna ve neleri değiştirmekten fayda görebileceğinize bakarak menünüzü gözden geçirmenin hızlı bir yoludur.

Ücretsiz menü mühendisliği pdf & menüde popülerlik analizi aracını indirin

 

2. En karlı menü öğelerinize dikkat çekin

2. En karlı menü öğelerinize dikkat çekin

Araştırmalar, müşterilerin ne yemek istediklerine karar vermelerinin ortalama olarak 2 dakikadan az sürdüğünü göstermiştir. Bu nedenle, en karlı yemeklerinize dikkat çekmek, yemeğin bu kısa karar verme süresi içinde sipariş edilme olasılığını artıracaktır.

En iyi menü tasarımı için İPUCU: Renkli kutular, resimler veya grafikler kullanarak veya metni renkli veya kalın yaparak yemekleri vurgulayın.

3. Altın Üçgen'deki en karlı ve popüler yemekleri göstermek için menü düzeninizi değiştirin

3. Altın Üçgen'deki en karlı ve popüler yemekleri göstermek için menü düzeninizi değiştirin

Altın Üçgen, bir menünün ilk önce dikkatimizi çeken alanlarını ifade eder.

  1. Önce sayfanın ortasından bakmaya başlarız.
  2. Ardından sağ üst köşeye gidin
  3. Ardından sol üst köşeye gidin

Bu nedenle, menü tasarımınızda en karlı, en lezzetli veya en az karmaşık yemeklerin menünün bu bölümünde göründüğünden emin olmalısınız. 

4. Menü öğelerinizi yeniden sıralayın

4. Menü öğelerinizi yeniden sıralayın

Çalışmalarda, menü tasarımının her bölümünde bir konuğun dikkatinin ilk 2 ve son 2 yemeğe çekildiğini görülmüştür. En iyi ve en karlı yemeklerinizi, restoran menü tasarımınızdaki bu önemli noktalara yerleştirin. 

5. "7" Kuralı

5. "7" Kuralı

Araştırmalar, bir menü kategorisinde 7'den fazla öğe olduğunda kararsızlıktan kaynaklı bir yorgunluğun oluşmaya başladığını gösteriyor. Karar verme sürecini kolaylaştırmak için hangi yemeklerin bir kategoride gruplandırılması gerektiğini belirleyerek en iyi menü tasarımını oluşturmak için bu kuralı kullanın. 

Ücretsiz örnek menü pdf dosyasını indirin. 

 

6. Menünüzde fiyatın doğru konumlandırın

6. Menünüzde fiyatın doğru konumlandırın

Menü fiyatlandırma değer algısını belirlemede itici faktör olabilir, menü tasarımınızdaki basit değişikliklerle fiyatlandırmayı değiştirmeden değer algısını artırmak için yapabileceğiniz birkaç şey var:

Yapılacaklar:

  • Ondalık basamak olmadan tam sayı kullanın, örneğin 18.
  • Fiyatlandırmayı öne çıkarmayın:  Fiyatların, okuyucunun gözlerinin mümkün olan en kısa sürede odaklanabilmesi için yemek açıklamasıyla aynı yazı tipi, renk ve hizalamaya sahip olmasını sağlayın.
  • Açıklayıcı bir dil kullanın: Çalışmalar, müşterilerin katma değerli menü açıklamaları olan yemekler için daha fazla ödemeye istekli olduklarını göstermektedir. Bunlar bölgeye dayalı (ör. yerel kaynaklı), artizan (ör. el yapımı) veya kalite sertifikalı (ör. DOP Mozzarella) olabilir.

Yapılmayacaklar:

  • .99 ile biten fiyatları kullanmayın. Bu da ucuz ya da kalitesiz algısı yaratır.
  • Fiyatlarınızdan para sembollerini kaldırın: Bunlar, müşterilere para harcadıklarını hatırlatır ve onları daha pahalı ürünler sipariş etme veya mezeler ve tatlılar gibi çapraz satış konusunda daha isteksiz hale getirebilir.

7. Menü düzeninizde tatlı menüsünü ayırın

7. Menü düzeninizde tatlı menüsünü ayırın

Bir müşteri yemeğin başında çekici bir tatlı görürse, sonunda o tatlıyı sipariş etmeyi planlayacaktır. Bu ek masraf zaten akıllarında olduğundan, meze veya başka bir ek sipariş etme olasılıkları daha düşüktür. 

Home
Ürünler
Reçeteler
Şeflere Özel
Sepetim
Menu