Menü
Puan

Burada çalışıyorum ...

Devam edin

İçerikler seçtiğiniz sektöre göre güncellendi

Unilever Food Solutions olarak hazırladığımız operasyon adımlarını uygulayarak bu zinciri daha güçlü hale getir, otel bütçesi nasıl daha iyi kullanılır öğrenebilirsiniz.

UFS'den Karlı Mutfak Operasyonu

İlk İş Tüm Süreçleri Kontrol Edin

Operasyon süreçlerini belirlemeden önce bir düzen kurmak adına işe halihazırdaki en temel durumları kontrol edip düzenleyerek başlayabilirsiniz.

  • Büfe ve mutfak operasyonları için standartlar belirleyin, 
  • Bir sorun çıkmaması adına aldığınız tedbirlerin işe yararlılığını test edin,
  • Kontrol süreciniz sonrası ortaya çıkan durumları değerlendirip belirli standartlarla kıyaslayın,
  • Düzeltilebilir durumları iyileştirin, standartlarla benzer ve eşit olanlarla devam edin. 
İlk İş Süreçleri

Satın Alma Süreçlerini İyileştirin 

Öncelikle satın alma süreçleri, sadece satın alma personeli tarafından yürütüldüğünde verimli bir sonuç almanın çok mümkün olmadığını bilmelisiniz. Bu nedenle üst yönetimin sürece dahil olması, kontroller ve denetimlerle personeli desteklemesi oldukça önemli. 

Sonrasında doğru adımları uygulayıp süreçleri iyileştirebilirsiniz. 

Doğru Tedarikçi ile Çalışın

  • Kaliteli, uygun fiyatlı ürünler satan, 
  • Teslimatlarını zamanında, hijyen ve gıda güvenliğine uygun olarak yapan, 
  • Yeni ürün ve kampanyalarını kolayca takip edebileceğiniz,
  • Operasyon süreçlerinde size destek olan kısacası profesyonel ve güvenilir bir tedarikçi ile satın alma süreçleri her zaman sorunsuz bir şekilde işler. 

Unilever Food Solutions olarak tüm bu maddeleri karşılayacak şekilde hizmet veriyoruz. Ayrıca verdiğimiz operasyonel destek ile personel maliyetini düşürüp kar etmenize destek oluyoruz.

Stok Kontrolü Yapın

Stokları sıkı bir şekilde takip ederek ve stok seviyesinin dengesini en iyi şekilde ayarlayarak gereksiz harcamaların önüne geçebilirsiniz. Stok seviyesini belirlerken:

  • Satış raporları tutmak ve satın alma planını ürünlerin popülerliğine göre yapmak,
  • Stok seviyesini artırmadan önce mutfağın ihtiyaçlarını göz önünde bulundurmak,
  • Depo alanının yeterliliğini kontrol etmek,
  • Teslimat sürelerinde yaşanacak sorunlar, aniden ihtiyaç duyulacak ürünler için önceden planlama yapmak,
  • Tedarikçi ile ilgili yaşanabilecek kısıtlamaları hesaplamak işlerinizin yolunda gitmesini sağlayacaktır. 

Satın Alma Maliyetini Düşürmeye Çalışın

Satın alma maliyetini düşürmek otel mutfak bütçesi açısından karınızı büyük oranda artırır. Hem işlerinizi kolaylaştırmak hem de maliyeti azaltmak için kaliteli malzemelerden hazırlanan, pek çok malzemenin sizin için bir araya getirildiği hazır ürünleri tercih edebilirsiniz. Sebze ve meyveleri mevsiminde seçerek daha uygun fiyata satın alabilirsiniz. Mutfakta ihtiyacınızı karşılayacak geniş ürün seçeneklerimizi yüklü miktarda satın alarak indirim fırsatlarından yararlanabilirsiniz. 

Risklere Karşı Tedbir Alın

Satın alma aşamasında herhangi bir risk ile karşılaşmamak için:

  • Hem satın alma hem de stok kontrolü için profesyonel yazılımlardan destek alıp her şeyi kayıt altında tutun. 
  • Sipariş ve teslim aşamalarını yöneten kişinin tek bir kişi olmasını sağlayın. Böylece birbirine bağlı süreçlerde hiçbir durum gözden kaçmaz. 
  • Satın alınan her ürünü tartın, adetlerini kontrol edin. 
  • Her ay sonunda sayım yapıp stoklarda açık ya da hata olup olmadığından emin olun.
Satın Alma Süreçleri

Mal Kabul Personelinin Görevlerini ve Operasyonu Netleştirin

Satın alma süreçlerinin en önemli adımlarından biri olan mal kabul işlemlerini gerçekleştiren personelin görevlerini net bir şekilde tanımlayarak ve dikkatli bir şekilde çalışmasını sağlayarak tüm operasyonun sorunsuz şekilde tamamlayabilirsiniz.

Mal Kabul Personelinin Görevleri Nelerdir?

  • Sipariş formunda ve faturada yer alan ürünler ile teslim alınacak ürünleri tek tek karşılaştırmak,
  • Satın alınan ürünlerin kalitesini ve uygunluğunu denetlemek,
  • Uygun ve doğru ürünleri kabul edip teslim almak, teslimat dosyalarını imzalamak ve zaman kaybetmeden ilgili depolara yerleştirilmelerini sağlamak,
  • Tüm işlemler sonrası fatura, fiş ve diğer gerekli belgeleri muhasebeye teslim etmek. 

Mal Kabul Süreçlerinde Nelere Dikkat Edilmeli?

  • Ürünlerin en iyi durumda olduğundan emin olmak için kutuların, çuvalların en altında kalan ürünleri, donuk ürünlerin soğuk zincirinin ne durumda olduğunu, paketli gıdaların doğru tartıldığını, son kullanma tarihlerini ve etiketlerini mutlaka kontrol edin. 
  • Hem ek bir kontrol aşaması olması hem de daha odaklı bir çalışma için satın alma ve mal kabul için iki ayrı personel seçin. 
  • Operasyonun yoğun olduğu günlerde gözden kaçabilecek herhangi bir durum olmaması için teslimat almayın. 
  • Mal kabul alanını kapalı tutup güvenlik kamerası ile gerekli önlemleri alın.
Mal Kabul

Depoyu Çalışmayı Kolaylaştıracak ve Güvenliği Sağlayacak Şekilde Düzenleyin

Ürünleri en kaliteli halleriyle kullanmak, aradığınız ürünü kolayca bulmak, hırsızlık gibi can sıkıcı durumlarla karşılaşmamak için deponuza bir düzen getirmeniz şart. 

Depoyu Güvenli Hale Getirecek Adımlar

  • Depoya girecek personel sayısını kısıtlayıp mal çıkışını sadece özel talep ve çıkış formlarıyla gerçekleştirin.
  • Kilitlenebilir alanlar yapın ve anahtarlarını sınırlı sayıda personele verin. 
  • Daha güvenli olması için kartlı sisteme de geçebilirsiniz.  

Stoktaki Ürünlerin Ömrünü Uzatacak İpuçları

  • Kuru gıda deposunun 10-21, derin dondurucunun -18 ve altı, soğuk odanın 4 derece veya altı şeklinde ayarlanmasına dikkat edin. 
  • Son kullanma tarihlerini çok sıkı takip edip kullanım ömrü yaklaşan ürünleri ön kısımlara alın ve hızlıca tüketmeye çalışın. 
  • Deponun genel sıcaklığını belli bir seviyede tutun. Değişken sıcaklık çeşitli mikroorganizmaların oluşmasına, ürünlerin bozulmasına neden olabilir. 

Sanitasyon için Yapılması Gerekenler

  • Deponuzu düzenli ve sık bir şekilde dezenfekte edin. 
  • Böcek ya da diğer haşerelere karşı ilaçlama işlemlerini de bir düzene oturtun. 
  • Kolay bir temizlik için deponuzu kurarken rafların duvara bitişik olmamasına, en az 5 cm bir boşluk olmasına özen gösterin. Aynı şekilde yerden 15 cm kadar yüksek olmaları da temizlik için önemli. 

Mutfak Deposunda Doğru İstifleme Nasıl Yapılır?

  • Ürünleri cinslerine göre sınıflandırıp etiketlerle çalışanların işini kolaylaştırın. 
  • Kırılma ve kolay hasar görme olasılıkları nedeniyle cam, karton, ahşap kasa ve açık teneke gibi depolama araçları kullanmayın. Gıda saklamaya uygun plastik kapları tercih edin. 
  • Çiğ ve pişmiş ya da ön pişirme işlemi görmüş gıdaları bir arada tutmayın. 
  • Üretim tarifi, üreten kişi ve son kullanma tarihinin yer aldığı etiketlerin her üründe eksiksiz bulunduğundan emin olsun.
Depo Güvenliği

Verimliliği ve Karlılığı Artıracak Diğer Önlemler

  • Standart reçeteler kullanın ve her bir ürünün aynı olması için ürün fotoğraflarını da göz önünde olacak bir yere asın. 
  • Her reçetede tartma ve ölçü aletlerinden destek alın. 
  • Her reçete için uygun kalitede, doğru ürünü kullanın. 
  • Her reçete için yeterli, ne eksik ne de fazla olacak şekilde ürün temin edildiğinden emin olun. 
  • Kullanılmayan ve artan ürünlerin bir dahaki sefere kullanılacak şekilde depoya kaldırılmasını sağlayın. Atılan ürünlerin raporunu tutun. 
  • Ekipmanların ve ürünlerin kullanılması konusunda ekibinizi bilinçlendirin. 
  • Hem enerji hem de iş tasarrufu sağlayacak teknolojik aletler, yardımcılar edinin. 

Otel bütçesi ile ilgili iyileştirmek istediğiniz şeyler varsa ve daha düzenli, daha tasarruf edecek şekilde çalışmak istiyorsanız sizin için hazırladığımız püf noktalarını uygulamaya başlayabilirsiniz. 

Diğer konseptlerimizi incelemek için tıklayın.

Home
Ürünler
Reçeteler
Şeflere Özel
Sepetim
Menu